Długopisy reklamowe w marketingu bezpośrednim – imprezy plenerowe

Długopisy reklamowe
Długopisy reklamowe

We współczesnym marketingu ogromną (i wciąż rosnącą) rolę w różnego rodzaju działaniach marketingowych odgrywają gadżety reklamowe. Ich wielkim walorem jest różnorodność: każdy przedmiot, jeśli tylko stanowi reklamę konkretnej firmy, fundacji, instytucji czy organizacji, staje się automatycznie przedmiotem reklamowym. Szczególnie wielką popularnością cieszą się gadżety reklamowe w marketingu bezpośrednim, polegającym na bezpośrednim kontakcie z klientem (w przeciwieństwie do marketingu masowego, o kontakcie jedynie pośrednim). W tego rodzaju działaniach gadżety przydają się szczególnie, ze względu na fakt, że można dzięki nim zainteresować konkretnego klienta ofertą danej firmy.

Jako przykład obrazujący powyższą tezę podać można długopisy reklamowe. W marketingu bezpośrednim są wyjątkowo skuteczne ze względu na fakt, że cechuje je praktyczne zastosowanie w sytuacjach życia codziennego.

W marketingu bezpośrednim można wykorzystać długopisy reklamowe np. do przyciągania uwagi klientów na imprezach plenerowych, na których reklamodawca – dystrybutor jest jednym ze sponsorów lub organizatorów. Takich imprez jest dużo, szczególnie w sezonie letnim. Jako przykład podać można koncerty, festyny czy różnego rodzaju zabawy.

Organizator ma prawo podczas takich imprez promować swoją markę, produkty i usługi. Rozdawanie uczestnikom imprezy gadżetów, którymi w tym przypadku są długopisy reklamowe jest najlepszą możliwą metodą pozyskiwania klientów podczas tego rodzaju wydarzeń. Ich rozdawanie może się odbywać bądź stacjonarnie, tzn. poprzez specjalnie ustawione stoisko danej firmy, bądź też poprzez roznoszenie przez personel firmy lub osoby wynajęte. Niezależnie od wybranej formy dystrybucji, na imprezach plenerowych zawsze znajdzie się dużo ludzi, dlatego samo w sobie jest to działanie bardzo skuteczne.

Powyższa metoda to jedynie przykład zastosowania gadżetów reklamowych w marketingu bezpośrednim. Takich przykładów oczywiście może być o wiele więcej. Granicą jest jedynie kreatywność reklamodawcy.